Jak se naše společnost zavazuje k udržitelnosti.

Naposledy aktualizován 03.05.2021 10:54

Dotaz

Co vše naše společnost dělá pro udržitelnost? 

Řešení

Ve společnosti Electrolux bereme udržitelnost velmi vážně. Uvědomujeme si, že pokud nebudeme jednat dnes, zítra může být příliš pozdě. Jako společnost chceme být zapojeni a zodpovědní. Chceme inspirovat a usnadnit lidem přijímání informovaných a ekologických rozhodnutí. Proto jsme připravili strategii udržitelného rozvoje For the Better 2030, která definuje naše závazky a akce, které podnikneme k dosažení stanovených cílů. Naši strategii jsme rozdělili do tří oblastí: Lepší řešení, Lepší společnost a Lepší život.

 Co to znamená?

 Lepší řešení

  • Chceme být lídrem v oblasti řešení úspory energie a zdrojů. V roce 2020 představovaly naše spotřebiče nejvíce energeticky úsporná zařízení a zařízení na vodu 26% našich prodejů z hlediska objemu a 36% z hlediska hodnoty.
  • Zaměřujeme se na recyklaci a usilujeme o opětovné použití materiálů v našich produktech a v našem podnikání. V roce 2020 jsme na výrobu použili 6 800 tun recyklovaného plastu. V našich evropských továrnách jsme již odstranili jednorázové plastové nádobí, jako jsou plastové lahve, příbory, šálky a nádoby na potraviny, a nahradili jsme je opakovaně použitelnými předměty nebo předměty z kompostovatelných materiálů, jako je lepenka, papír a bioplast.
  • Nepoužíváme nebezpečné materiály. Za tímto účelem jsme vytvořili speciální nástroj pro správu chemikálií Eco @ web, který umožňuje lépe řídit tento proces.

 

Lepší společnost

  • Zavázali jsme se, že se do roku 2030 staneme klimaticky neutrální společností. Postupně zvyšujeme podíl obnovitelné energie a snižujeme spotřebu fosilních paliv. Pracujeme také na co nejefektivnějším využívání energie. Od roku 2015 se nám již podařilo snížit emise CO2 v našich továrnách o více než 70%.
  • Jednáme eticky, respektujeme lidská práva a zaměřujeme se na rozmanitost. Máme firemní etický kodex, který se vztahuje na všechny zaměstnance a také definuje naše očekávání vůči našim obchodním partnerům. 
  • Ve vztahu k našim dodavatelům máme environmentální požadavky. Již 74% našich nejdůležitějších dodavatelů materiálů se zavázalo zveřejnit úroveň emisí oxidu uhličitého a zavázat se k jejímu systematickému snižování. Usilujeme také o snížení emisí CO2 v dopravě, včetně železniční a intermodální dopravy. Tímto způsobem se nám od roku 2015 podařilo snížit emise CO2 v dopravě o 24%.

 

Lepší život .  

  • Chceme, aby naše oblečení sloužilo dvakrát tak dlouho a mělo poloviční dopad na životní prostředí. Říkáme NE tzv. nezdravé módě. Chceme vás naučit, jak se správně starat o své oblíbené oblečení, abyste si jej mohli užívat co nejdéle.    
  • Staráme se o přátelské domácí prostředí tím, že nabízíme inteligentní řešení týkající se čistého vzduchu, vody a podlah. Snažíme se zajistit, aby naše zařízení pomáhala udržovat čistotu, což má za následek lepší pohodu a zdraví.

 

Jsme rádi, že jste si všimli a ocenili naše odhodlání a úspěchy v oblasti udržitelného rozvoje. V roce 2020 jsme obdrželi dvě nejvyšší hodnocení A od neziskového CDP za naše aktivity související s ochranou klimatu a péčí o vodní zdroje. Prestižní světový index Dow Jones Sustainability Index (DJSI) pro svět a Evropu nás také uznal jako vůdce udržitelnosti v odvětví trvanlivého spotřebního zboží. To jsou jen dva příklady rozdílů. Více informací o našich cenách a vyznamenáních naleznete zde.

Pokud se chcete dozvědět o naší strategii udržitelného rozvoje, více informací naleznete zde.